sobota, 11 sierpnia 2012

049."Nigdziebądź" Neil Gaiman

Źródło
"Nigdziebądź" to jedna z powieści fantasy napisanych przez Neila Gaimana. Autor jest wielokrotnie nagradzanym pisarzem, który zasłynął książką "Dobry Omen". Niestety nie miałam jeszcze przyjemności przeczytania tej książki. Czy "Nigdziebądź" spodobało mi się na tyle, żebym miała ochotę sięgać po kolejne książki tego autora?

Richard Mayhew to typowy mieszkaniec Londynu. Swój czas dzieli między pracę, a narzeczoną. Jest zadowolony ze swojego spokojnego i w miarę sensownego życia. Ład i harmonia zostaje zaburzony, kiedy znajduje na ulicy zakrwawioną dziewczynę, wbrew zdrowemu rozsądkowi postanawia jej pomóc. Rozpoczyna się szalona walka z czasem i dwoma tajemniczymi mężczyznami. Po drodze Richard odkrywa, że jego świat diametralnie różni się od świata dziewczyny. Okazuje się, że istnieje Londyn Pod, a kiedy ktoś się w nim znajdzie, nie jest już tak łatwo wrócić...

Fabuła książki nie przypomina zwykłych książek fantasy. Nawet jak na standardy tego gatunku jest bardzo nietypowa. Autor od razu zdobył moją sympatię, a to za sprawą tego, że cała książka zachwyca szybką akcją i niesamowitymi zwrotami akcji. Co prawda wątków jest niewiele, ale te, które występują są na tyle ciekawe by pochłonąć uwagę czytelnika bez reszty, wprost nie pozwalają się od książki oderwać.

Autor dostosował swój styl do książki, którą pisał. Nie przejmował się za bardzo opisami miejsc, przyrody czy uczuć, ale to dobrze, bo w takiej książce jak ta one by po prostu przeszkadzały. Zamiast tego dostajemy świetnie napisane i bardzo realistyczne dialogi oraz krótkie informacje o tym, co się aktualnie dzieje i w jakim otoczeniu akcja się rozgrywa. Dzięki temu zabiegowi autora książkę bardzo szybko się czyta, a czas spędzony przy lekturze jest czasem naprawdę dobrze spędzonym.

Autor nie przywiązuje dużej wagi do bohaterów swojej książki. Niewiele o nich wiemy, ale właściwie taka wiedza w tego rodzaju książce i tak do niczego by nam się nie przydała. Dzięki temu zachowania postaci często nas szokują i sprawiają, że książka nie jest nudna. Mimo tego, że mało o postaciach wiemy to i tak w swoich zachowaniach i sposobach postępowania bardzo się różnią, co uważam za dużą zaletę.

"Nigdziebądź" to świetnie napisana powieść fantasy. Polecam ją wszystkim, którym spodobała się po opisie, bo naprawdę warto ją przeczytać. Sama z chęcią sięgnę po kolejne książki tego autora.

Ocena:
8,5/10

15 komentarzy:

Anne18 pisze...

Radzko sięgam po fantastyk więc tym raz spasuję.

Miłośniczka Książek pisze...

kolejna książka, którą z chęcią bym przygarnęła :)

Nanami pisze...

Ja również chętnie widziałabym ją w swojej biblioteczce ;)

MalaEmily pisze...

Mam już i czeka dumnie na półce:D jednak czasu brak:(

Monika Gagat (Autorka) pisze...

Mam w planach :)
Zapraszam :
http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) pisze...

Nie czytałam jeszcze żadnej książki Gaimana, ale od jakiegoś czasu kusi mnie "Nigdziebądź". Cieszę się, że nie ma w niej zbyt wielu opisów przyrody i miejsc, gdyż nie przepadam za tym. Dialogi bardzo lubię, więc książka może pasować do mojego gustu czytelniczego. Trzeba to sprawdzić! :)

Alannada pisze...

Jedna z książek mojego liceum i pierwsza powieść Gaimana, którą czytałam. Bardzo lubię

Tirindeth pisze...

Marzy mi się ta książka :D

Wioleta Sadowska pisze...

Mam tę książkę od dawna zapisaną na liście. Muszę ją koniecznie przeczytać :)

Meg Sheti pisze...

Lubię nietypowe książki :D

natula pisze...

Fantastyczna książka, bardzo mi się podobała :)

Anonimowy pisze...

O proszę, takiej okładki "Nigdziebądź" jeszcze nie widziałam. Ale książkę czytałam i cieszę się, że Ty również ją doceniłaś ;)

Larysa pisze...

Nie wiem, nie mam przekonania choć nie mówię też definitywnie nie.

Unknown pisze...

Pozdrawiam kolejna milosniczke ksiazek, ktora istnieje w internecie! Milo bedzie zaczerpnac od ciebie pomyslu na kolejne tytuly do mojej biblioteczki. Tymczasem ja zapraszam do siebie, gdzie w zakladce 'Porcja kultury' rowniez bede dzielic sie ukochanymi tytulami. Milosnicy ksiazek laczmy sie!
Link do mojej strony:

www.littlemisslondon.pl

Querida pisze...

Mam tę książkę w planach, koniecznie muszę nadrobić znajomość z tym autorem. :)

Prześlij komentarz