środa, 1 sierpnia 2012

043."Pretty Little Liars. Część II,III, IV" Sara Shepard

Źródło
"Bez skazy", "Doskonałe" i "Niewiarygodne" to kolejno drugi, trzeci i czwarty tom serii Pretty Little Liars napisanej przez Sarę Shepard. Jak wiecie już z moich poprzednich postów, jestem wielką fanką serialu, ale pierwsza książka z cyklu nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia. Czy kolejne tomy tej serii zdobędą moją sympatię?

Dziewczyny są przekonane, że tajemniczym A jest Alison. Okazuje się jednak, że to niemożliwe, bo ciało Alison zostaje znalezione. Wiadomości nadal spędzają sen z powiek Arii, Spencer, Hannie i Emily. Coraz więcej ich sekretów wychodzi na światło dzienne, a one (mimo zjednoczenia dla dobra sprawy) nie są ani krok bliżej odkrycia tożsamości A.

Nareszcie akcja nabiera tempa. Coraz więcej mamy tajemniczych wydarzeń i niesamowitych zwrotów akcji. Coraz więcej jest też różnic między serialem a książką, dzięki czemu i ja przeżywałam wiele emocji w czasie czytania. Fabułą książki z każdą stroną mniej przypomina książkę młodzieżową, a coraz bardziej kryminał. Szybka akcja, tajemnicze wiadomości od A, wiele zwrotów akcji - to wszystko sprawia, że od książki wprost nie można się oderwać.
Źródło

Styl pisania autorki nie różni się za bardzo od tego, którego poznajemy w pierwszej części. Opisy nadal są nudne i często bezsensowne, ale znajdziemy kilka wyjątków od tej reguły. Dialogi wydają mi się już mniej sztuczne, może to za sprawą emocji. Jak zwykle brakuje mi dobrych opisów emocji i myśli bohaterów, ale w tym względzie niewiele książek spełnia moje wymagania.

Bohaterki kolejnych tomów tej serii stają się nam coraz bardziej bliższe. Ich losy przestają być nam obojętne, bo u każdej z nich odnajdujemy cząstkę siebie. Może jesteśmy artystycznymi duszami jak Aria, dążymy do doskonałości jak Spencer, staramy się sprostać wymaganiom rodziny jak Emily czy pragniemy zachować swoją pozycję w szkole jak Hanna? Problemy dziewczyn są zwyczajnie, dzięki czemu łatwo przychodzi nam empatia do ich sytuacji. Bohaterki stają się coraz bardziej skomplikowane z części na część i pod koniec zdarzało mi się łapać za głowę, bo z przerażeniem stwierdzałam jak bardzo się w ich ocenie pomyliłam.

Źródło
II, III i IV część serii "Pretty Little Liars" to naprawdę ciekawe książki. Prawdą jest, że autorka nie pisze idealnie, ale w kolejnych częściach cyklu dzieje się tyle, że praktycznie nie zwracamy na to uwagi. Serię polecam miłośnikom zagadek i książek młodzieżowych, bo im na pewno się spodoba. Ja po lekturze tych książek nadal mam mieszane uczucia, ale na kolejne części cyklu na pewno się skuszę, w końcu muszę poznać tożsamość A.

Ocena:
6/10

7 komentarzy:

Cathleen Sural pisze...

Jestem całkowicie uzależniona od tej serii, choć tak samo jak tym mam do niej troszkę mieszane uczucia. Mimo wszystko akcja niesamowicie wciąga! :)

Nevermore pisze...

Widzę, że jednak jest jakiś progres w porównaniu do pierwszej części. Może jednak się skuszę, ale póki co, nie jestem do końca przekonana...

Domino pisze...

W końcu chyba trzeba się przełamać i sięgnąć po książki z tej serii

Irytacja pisze...

Ta seria raczej nie jest dla mnie.
Pozdrawiam!

Wioleta Sadowska pisze...

Zdecydowanie muszę zacząć od pierwszej części, żeby móc cokolwiek na ten temat powiedzieć :)

Miłośniczka Książek pisze...

i znów ta seria...
a ja ani serialu nie wiedziałam... ani książek nie czytałam...

GumcioBook (Gabrysia) pisze...

Na razie oglądam tylko serial, ale za książki mam zamiar niedługo się zabrać ;)

Prześlij komentarz