niedziela, 22 lipca 2012

039."Siedem reguł spełniania marzeń" Pierre Franckh

Źródło
"Siedem reguł spełniania marzeń" to jeden z poradników napisanych przez Pierre Franckh'a. Autor znany jest głównie ze swojej roli w filmie "Lausbubengeschichten". Co ten aktor i reżyser chce nam w swojej książce przekazać?

W swoim poradniku autor przedstawia nam zasady skutecznego formułowania życzeń. Przedstawia nam ich aż 7, każdą z dokładnym opisem, odwołaniem do swojego życia i najczęściej popełnianymi błędami. Po drodze autor próbuje nas  także nauczyć jak odróżnić własne marzenia od marzeń innych ludzi i skąd wiedzieć czy naprawdę, chcemy, aby dane marzenie się spełniło. Przedstawia nam także kilka przykładowych spełnionych życzeń wraz z konsekwencjami, dzięki czemu uczymy się, żeby bezmyślnie nie formułować życzeń. Co ciekawe autor pomaga nam także pozbyć się głupich przekonań, które hamują nasz rozwój oraz powodują, że nasze życzenia się nie spełniają.

Tematyka książki jest nietypowa i dzięki temu bardzo interesująca. Pierwszy raz spotykam się z książką, w której wszystko jest tak dokładnie wyjaśnione, a autor choć wcale nas nie zna odpowiada w swojej książce na wszystkie pytania, które pojawiając się w naszych głowach podczas lektury.

 Styl pisania autora jest przyjemny w odbiorze. Autor pisze lekkim tonem, w swoją książkę wplata ciekawe historie z odbytych szkoleń i swoich początków z opisywaną techniką. Nie boi się opisywać jak życzenia wpłynęły na jego życie prywatne ani momentów, kiedy sam wątpił w tą metodę. Wie także jakimi ścieżkami będzie podążał nasz mózg - że będzie próbował przekonać nas, że to tylko przypadki i w odpowiedzi na to cały dział zostaje poświęcony przekonaniu rozumu do tej metody. Nie robi tego inwazyjnie, że mamy tak myśleć, bo to i to, on namawia nas do spróbowania, do zabawy z tą techniką, do tego byśmy zaczęli od formułowania małych życzeń, a potem przeszli do większych. Nic nam nie karze, ale pisze tak zachęcająco, że sami mamy ochotę przetestować tą technikę. Moje dwa życzenia sformułowane zgodnie z tą techniką się sprawdziły, więc ja na pewno będę do tej metody wracać.

"Siedem reguł spełniania marzeń" to naprawdę ciekawe i warta przeczytania pozycja. Przywraca nam wiarę w spełnianie marzeń i poprawia nam humor, a taką pozytywną książkę zawsze opłacać się mieć przy sobie.

Ocena:
8,5/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Studio Astropsychologii.


Pełną ofertę wydawnictwa znajdziecie tu i tu.

13 komentarzy:

Nevermore pisze...

Bardzo przydałaby mi się taka dawka pozytywnej energii:)

MalaEmily pisze...

Ooo fajne, podoba mi się:) moje jedno z wielkich marzeń się już spełniło teraz pora na następne:))

natula pisze...

Na poprawę humoru może i tak książka dobra :), ale w spełnianiu marzeń... Mimo to jestem jej ciekawa i jak nadarzy się okazja to przeczytam.

Miłośniczka Książek pisze...

chyba tym razem powiem pass :))

Gosiarella pisze...

Przydałoby mi się przywrócenie tej wiary ;)

Unknown pisze...

Świetna pozycja, żeby się zmotywować ;)

Hanna pisze...

Chętnie się dowiem, jak spełniać marzenia :) Interesująca pozycja!

Agata pisze...

Nie przepadam za poradnikami, ale ten wydaje się nawet interesujący ;)

Querida pisze...

Być może rozejrzę się za tym poradnikiem. :)

Larysa pisze...

Ooo..to chętnie bym przeczytała :)

Meg Sheti pisze...

Może być ciekawe :)

Nika pisze...

Szczerze mówiąc jestem bardzo sceptycznie nastawiona do takich poradników i raczej wątpię, czy to coś dal mnie. Tym razem spasuję :)

D pisze...

Lubię poradniki podobnie jak spełnione marzenia :) Zaintrygowałaś mnie, wcześniej nie słyszałam o tej książce.

Prześlij komentarz