piątek, 6 lipca 2012

035."6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz" Sean Covey

Źródło
"6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz" to kolejny poradnik dla nastolatków napisany przez Seana Covey'a. Autor jest także twórcą bestsellera "7 nawyków skutecznego nastolatka", którego miałam przyjemność przeczytać około pół roku temu. Książka ta spodobała mi się na tyle, że teraz sięgam po kolejną jego autorstwa. Czy autor i tym razem pozytywnie mnie zaskoczy?

W swojej książce autor próbuje nam pokazać decyzje, które podejmujemy codziennie i ich skutki dla naszego dalszego życia. Książka dzieli się na 6 działów - szkoła, przyjaciele, rodzice, randki, nałogi i poczucie własnej wartości. Dodatkowo autor rozpoczyna książkę przypomnieniem 7 nawyków ze swojej wcześniejszej książki. Dzięki wszystkim tym zabiegom książka naprawdę pomaga nam w podejmowaniu wartościowych decyzji.

Poradniki nie należą do mojego ulubionego rodzaju książek, a to głównie dlatego, że na kilku bardzo się zawiodłam. Za każdym razem, kiedy sięgam po jakiś poradnik wierzę, że będzie ciekawy i coś zmieni w moim życiu. Niestety najczęściej poradniki są nudne, a ich autorom zależy głównie na pieniądzach - dwa rozdziały poświęcają na temat, który dobrze da się wyjaśnić w pięciu zdaniach. Na szczęście Sean Covey nie jest jednym z nich.

Każdy z rozdziałów rozpoczyna się 10 radami nastolatków na dany temat. Później autor krótko wprowadza nas w temat i dostajemy do rozwiązania test jak z danym tematem stoimy. Każdy dział dzieli się na kilka ciekawych rozdziałów. Każdy z nich jest pełen śmiesznych obrazków, krótkich (jakby) komiksów i historii nastolatków z podobnymi problemami. Autor posługuje się prostym językiem - nie używa trudnych nazw ani specjalistycznych terminów znanych tylko ludziom po psychologii czy innych studiach. Za duży plus uważam również fakt, że autor przytacza anegdoty ze swojego nastoletniego życia. Dzięki panu Covey'owi mamy również możliwość poznać wielu myślicieli i pisarzy (dzięki licznym cytatom, które umieścił w swojej książce).

Podsumowując, książka ta jest jednym z lepszych poradników przeze mnie przeczytanych. Oczywiście jak to z każdym poradnikiem bywa, samo przeczytanie go za wiele w naszym życiu nie zmieni. Trzeba wprowadzić przyswojoną wiedzę w życie, co autor ułatwia nam umieszczając na końcu każdego rozdziału 10 Małych Kroków, których wykonanie przybliża nas do podejmowania mądrych decyzji. Polecam wszystkim nastolatkom, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu.

Ocena:
10/10

***
Banner wyzwania

Postanowiłam przyłączyć się do wyzwania "Lato z książką". Wyzwanie polega na tym, aby przeczytać 6 powieści w wakacje (22 czerwca - 23 września), a następnie zrecenzować jedną z nich. Więcej informacji tutaj.




10 komentarzy:

Miłośniczka Książek pisze...

oj raczej nie dla mnie, może dlatego, że to już nie ta tematyka :)

Irytacja pisze...

Pamiętam, że kiedyś tam, w gimnazjum czytałam tę książkę.
Gdybym miała sobie przypomnieć jej treść, to mam pustkę w głowie, niestety.
Pozdrawiam!

Hanna pisze...

Również zawiodłam się na paru poradnikach. Ten o którym piszesz, bardzo chętnie przeczytam, bo mnie zainteresował. Chętnie bym poznała te rady i decyzje, które autor zawarł w książce :)

itsmeakame pisze...

Raczej nie , mam teraz co czytać:)

Larysa pisze...

Za dużo mam książek do czytania :D

Tirindeth pisze...

Dla młodego czytelnika to w sumie czemu nie ;)

Aithusa pisze...

Podobnie do Ciebie, na wielu poradnikach się zawiodłam, były dość nudne i na siłę długie. Ten wydaje się całkiem fajny i pewnie gdybym go miała, to bym przeczytała, jednak sama z siebie raczej nie wydaję kasy na takie ksiązki :)

natula pisze...

Ja również nie przepadam za poradnikami, ale bywa, że zainteresowana tematem, skusze się i wsiąkam w lekturę. Recenzowane przez Ciebie pozycja, to raczej rady nie dla mnie, bo nastolatką już/niestety nie jestem :)

Taki jest świat pisze...

Książka może być ciekawa :)

Anonimowy pisze...

Aż tak Ci się spodobał ten poradnik :D? Tobie - tej, która ich nie czyta? W takim razie coś w nim musi być!

Prześlij komentarz