piątek, 29 czerwca 2012

034."Nienawiść" Jennifer Brown

Źródło
"Nienawiść" to powieść autorstwa Jennifer Brown. Mimo najszczerszych chęci nigdzie w internecie nie znalazłam żadnych informacji o autorce. Tym bardziej zastanawia mnie czemu autorka w swojej książce porusza taki trudny temat. Czy jej książka będzie jedną z tych, do których się wraca czy raczej taką, o której pragnie się jak najszybciej zapomnieć?

Valerie to niezwykła nastolatka, od swoich rówieśników różni się stylem ubierania, rodzajem słuchanej muzyki i to by było na tyle, ale to wystarczy, żeby inni jej dokuczali. W końcu razem ze swoim chłopakiem - Nickiem stwarza listę osób "do odstrzału". Nie spodziewa się jednak, że któregoś dnia jej chłopak po prostu wejdzie do szkolnej stołówki i zacznie strzelać według listy, a na końcu popełni samobójstwo. Jak Val uda się żyć ze świadomością, że to po części jej wina? Jak po takim wydarzeniu ma wrócić do szkoły i spojrzeć swoim kolegom i koleżankom w oczy? Czy podąży drogą swojego chłopaka? Nie zdradzę wam odpowiedzi, bo warto samemu poznać tą historię.

Fabuła książki jest nietypowa i właśnie dzięki temu czyta się ją jednym tchem. Autorka porusza w nie problemy, które nie wszyscy mają odwagę poruszyć. Nie każdy potrafi pisać o śmierci, a raczej zabójstwach i samobójstwach, trudnych relacjach z rodziną i wpływu braku akceptacji ze strony rówieśników na życie nastolatków. Autorka jest jedną z nielicznych, która podejmuje się takiego wyzwania i mówiąc szczerze ma do tego talent. Przedstawia całą sytuację bardzo realnie. Opisy uczuć i emocji sprawiały, że czułam to samo, co główna bohaterka. Czasem była to złość, bezradność, a rzadziej radość. Te opisy naprawdę wpływały na wyobraźnię i mój nastrój. Autorka zapulsowała u mnie również  bardzo dokładnym i realistycznym opisem zmian jakie zachodzą w Val w czasie trwania akcji. Główna bohaterka uczy się na błędach i dorasta, a my stajemy się dojrzalsi razem z nią.

Nie potrafię powiedzieć o tej książce niczego więcej. Tych wszystkich emocji i myśli, które towarzyszą lekturze nie da się opisać. Trzeba samemu przeczytać tą książkę i samemu wyciągnąć wnioski z tej niesamowitej historii. Inaczej nie potrafię tego wytłumaczyć.

"Nienawiść" to wyjątkowa książka. Polecam ją osobom o silnych nerwach i lubiących dobrze rozwinięte wątki psychologiczne. Mnie książka dogłębnie poruszyła. Na pewno pozostanie w mej pamięci na długo. Bez względu na wszystko książka wiele nas uczy i choćby dlatego warto ją przeczytać.

Ocena:
10/10

26 komentarzy:

Ewa Książkówka pisze...

Nie wiem czy wiekiem, jestem odpowiednim odbiorcą takiej książki, ale fabuła jest pociągająca. Lubię wątki psychologiczne.

Miłośniczka Książek pisze...

książka na mojej "liście życzeń", zatem przeczytam :))

Larysa pisze...

Ooo...widzę ciekawą pozycję :)

Unknown pisze...

Bardzo chcę przeczytać tę książkę. Tematyka wydaje mi się być czymś dla mnie. Lubię tego typu historie, które potrafią wstrząsnąć czytelnikiem.

Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) pisze...

Książka wydaje się niezwykle ciekawa. Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć ją!

natula pisze...

Co za przerażająca fabuła... Temat gorący i zawsze wywołujący wiele dyskusji, nie jestem obojętna na Twoja ocenę i jeśli tylko książkę znajdę w bibliotece to na pewno przeczytam.

Taki jest świat pisze...

Wspaniała recenzja

Anonimowy pisze...

Świetna recenzja :)
Książkę chce przeczytać od dawna ale niestety nie ma jej w bibliotece. Recenzją przekonałaś mnie że warto ją zakupić :3

ania pisze...

Ocena bardzo wysoka więc koniecznie muszę przeczytać:)

Nevermore pisze...

Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale po Twojej recenzji jestem bardzo zaciekawiona:)

Nika pisze...

Zawsze gdy czytam książki o ciężkiej tematyce, też próbuję znaleźć informacje o autorze :) Zapowiada się naprawdę dobrze!

Aneta Wojtiuk pisze...

Nie jest to na pewno łatwa książka, aczkolwiek brzmi interesująco. ;)

Unknown pisze...

Niedługo wybieram się do biblioteki, więc poszukam przy okazji;)

Unknown pisze...

Zapowiada się naprawdę ciekawie ;) Będę się za nią rozglądać!

Weronika pisze...

Czy tylko mi fabuła skojarzyła się z "Dziewiętnastoma minutami"? Chociaż tam sytuacja była trochę inna...
W każdym razie książka zapowiada się interesująco, szczególnie, że lubię psychologiczne wątki.

Julia pisze...

Historia jest naprawdę intrygująca. Koniecznie muszę po nią sięgnąć!

Gosiek pisze...

Raczej nie dla mnie z tego względu, że nie przepadam za powieściami psychologicznymi.
Pozdrawiam :)

Querida pisze...

Mnie również fabuła od razu skojarzyła się z "Dziewiętnastoma minutami", dlatego też raczej nie sięgnę po tę książkę. ;)

Nanami pisze...

Nie mam pojęcia czy fabuła jest podobna do książki "Dziewiętnastu minut", bo jej nie czytałam ;)

Morrigan pisze...

Rzeczywiście, ciężko mówić o tej książce. Jednym słowem - cudowna! Wywołuje niesamowite emocje, a poza tym - co za fabuła! I nie nudzi :)

Meg Sheti pisze...

Już ją nie raz widziałam i wiem, że muszę ją przeczytać.

Irena Bujak pisze...

Jak dobrze, że ją posiadam. Lubię takie powieści...

Wioleta Sadowska pisze...

Lubię rozwinięte wątki psychologiczne dlatego będę pamiętać o tej książce. Poza tym okładka jest świetna :)

Unknown pisze...

Zapowiada się naprawdę ciekawie z chęcią po nią sięgnę! :)

Twój blog naprawdę bardzo mi się podoba!
Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem i mam nadzieję, że znajdziesz czas aby odwiedzić i mój: http://beautifulbook-review.blogspot.com/

Obserwujemy?

Z góry przepraszam jeżeli nie lubisz takiego typu wiadomości :)

Irytacja pisze...

Dodaję do listy tych książek, które koniecznie trzeba przeczytać!

Pozdrawiam! :)

Anonimowy pisze...

Bardzo mnie zaciekawiła Twoja recenzja. Przyznam szczerze, że wcześniej nie słyszałam o tej książce, a dzięki Tobie mogłam już sobie wyrobić zdanie na jej temat :)

Prześlij komentarz