wtorek, 5 czerwca 2012

029."Africanus.Syn konsula" Santiago Posteguillo

Źródło
"Africanus. Syn konsula" to pierwszy tom serii "Africanus" Santiaga Posteguillo. Jak możemy przeczytać na okładce jest to hiszpański bestseller sprzedany w 500 000 egzemplarzy. Ostatnio o książce było głośno na blogach recenzenckich i z tego, co czytałam wynikało, że jest to naprawdę dobra książka. Czy zostanę kolejną fanką tej powieści?

"Africanus. Syn konsula" to powieść historyczna. Akcja rozgrywa się w starożytnym Rzymie, co samo w sobie jest nietypowe. Głównym bohaterem jest Hannibal - najgenialniejszy strateg wszech czasów i moja ulubiona postać historyczna. Już za samo umieszczenie Hannibala w centrum akcji autor zdobywa u mnie wielkiego plusa. Ale napisanie ciekawej książki historycznej jest trudnym zadaniem. Czy autor mu podołał?

Fabuła książki jest nietypowa, więc ciężko mi porównać ją do innych książek. Na pewno wzbudza zainteresowanie i trzyma w napięciu do samego końca, ale niestety ja jako wielbicielka Hannibala dobrze wiem jak to się wszystko skończy, co w żadnym wypadku nie odbiera przyjemności czytania.

Autor sprawnie posługuje się piórem. Wiadomo, że w książkach historycznych trzeba dużo wyjaśniać, a więc i dużo opisywać. Autor jednak wywiązał się z tego zadania znakomicie. Jego opisy były ciekawe i nie były aż takie strasznie długie, a jednocześnie przekazywały wszystko, co ważne. Bardzo długie były tylko opisy bitew i strategii, ale myślę, że tą małą wadę można autorowi wybaczyć. Jego dialogi z czystym sumieniem mogę nazwać realistycznymi i oddającymi koloryt epoki. Niestety w żadnej książce nie może zabraknąć wad. Jedyną wadą jaką zauważyłam w tej książce jest narracja. Autor używa narracji trzecioosobowej i zbyt często zmienia osobę z punktu widzenia, której poznajemy całą historię, co sprawia, że ciężko jest wszystko zrozumieć.

Bohaterów książki jest całkiem sporo. Wiele o nich wiemy, ale wiele też pozostaje tajemnicą, co sprawia, że niektóre wydarzenia są dla nas prawdziwą niespodzianką. Na pewno są realistyczni, a to za sprawą sowich słów, ale także czynów. Czasem działają pod wpływem emocji, a czasem knują wielkie intrygi, ale zawsze są niesamowicie nieprzewidywalni.

"Africanus. Syn konsula" to wyjątkowa książka. Nie da się jej polecić jednej grupie odbiorców, bo jestem prawie pewna, że spodoba się wszystkim. Z przyjemnością sięgnę po kolejną książkę z tej serii.

Ocena:
9,5/10

18 komentarzy:

Darek pisze...

Mój egzemplarz powinien do mnie jutro dotrzeć :) Nie mogę się doczekać

Miłośniczka Książek pisze...

tyle dobrego ostatnio czytuję na temat tej książki, że coraz bardziej mam na nią ochotę :)

AT pisze...

Mój egzemplarz już niedługo dojdzie i mam wielką nadzieję, że książka mi się spodoba. :3

Tirindeth pisze...

Planuję przeczytać - jesli będzie okazja, bo z kumpnem nie chce ryzykować.

Karolka pisze...

Coraz więcej pozytywnych opinii pojawia się o tej książce, więc i ja chętnie po nią sięgnę :)

Sophie di Angelo pisze...

Raczej nie czytam takich książek, ale chyba się skuszę. ;3

Taki jest świat pisze...

Mam ją na oku :)

Unknown pisze...

Czytałam i mogę się zgodzić ;)

Basia pisze...

Muszę przeczytać! :)

Nika pisze...

Książka jest po prostu świetna, uwielbiam lektury tego typu :) Już nie mogę się doczekać drugiej części! :)

Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) pisze...

Spotykam się z samymi pozytywnymi opiniami na temat tej książki. Osobiście nie jestem przekonana do niej, ale może to mój błąd.. Chyba jednak warto dać jej szansę.

Larysa pisze...

O nie, nie...to nie moje klimaty.

scorpius pisze...

Czytałam, miło wspominam, tylko zakończenie mnie zirytowało :)

Cathleen Sural pisze...

Genialna książka, nie mogę się już doczekać kontynuacji, która będzie miała premierę już w tym miesiącu :)

Nanami pisze...

To świetnie, nawet nie wiedziałam ;)

ania pisze...

Mam coraz większą ochotę na tą książkę:)

Unknown pisze...

Czyli kolejna pozycja obowiązkowa ;)

Annette Cinnamon pisze...

Książka czeka na półce i nie mogę się doczekać, kiedy zacznę ją czytać :)
Pozdrawiam!

Prześlij komentarz