poniedziałek, 18 czerwca 2012

031."Tajemnice Czarnej Wdowy" Wiesław Chrostek

Źródło
"Tajemnice Czarnej Wdowy" to druga powieść dla młodzieży autorstwa Wiesława Chrostka. Autor zadebiutował książką "Operacja 5XD", której niestety nie miałam jeszcze przyjemności przeczytać, ale wszystko jeszcze przede mną. Czy utwór tego niezbyt znanego pisarza wyróżnia się czymś pośród tysiąca innych młodzieżówek?

Rodzinny wyjazd na Mazury kojarzy się Tomkowi z nudą i najgorszymi wakacjami pod słońcem. Zgadza się na to tylko dlatego, że dzięki temu będzie mógł później jechać z kolegami pod Ełk. Nie spodziewa się nawet jak jego wyobrażenia różnią się od rzeczywistości. Okazuje się, że mieszkańcy mazurskiej wsi skrywają wiele tajemnic, a na wakacje pojechała tam także piękna Natalia. Sprawy zaczynają się komplikować. Co wspólnego ma z tym Czarna Wdowa? Jaki wpływ na wydarzenia będzie miał znany wszystkim pijaczek? Nie zdradzę wam tych tajemnic, ale powiem jedno - będzie się działo.

Fabuła książki jest zwyczajna, ale naprawdę wciągająca. Wydaje mi się, że duży wpływ ma na to wielowątkowość - występuje wątek miłosny, historyczny i detektywistyczny, każdy znajdzie coś dla siebie. Kolejne strony czytałam z niecierpliwością, czekałam na to, co tym razem autory wymyśli, aby czytelnika zaskoczyć. Powiem szczerze, że wiele razy byłam zaskakiwana, bo autor miał naprawdę świetne pomysły.

Styl pisania autora bardzo mi się spodobał. Autor pisze krótko, treściwie, a zarazem barwnie. Przy poznawaniu historii towarzyszą nam zabawne sytuacje i ciekawe dyskusje. Jeden z dialogów między Natalią a Tomkiem dał mi bardzo ciekawy temat do rozważań i choć długo nad nim myślałam to i tak nie wiem, którego z bohaterów bym poparła.

Książka ma wiele zalet, a ciekawi bohaterowie to jedna z nich. Są oni bardzo realistyczni, czytając o nich miałam wrażenie jakbym sama ich poznała. Nie da się ich nie lubić. Moją ulubioną bohaterką jest Natalia - głównie dlatego, że to moja imienniczka. Ulubionym męskim bohaterem zostaje Tomek. Bardzo polubiłam książkę za to, że pokazuje jak z płytkiego nastolatka chłopak zmienia się w odpowiedzialnego młodego człowieka.

Książka oczywiście dołącza do grona moich ulubionych. Z pewnością będę do niej wracać w momentach złego nastroju. Chętnie przeczytam inną książkę tego autora, a Ci, którzy jeszcze nie czytali nic jego autorstwa niech żałują.

Ocena:
9,5/10

13 komentarzy:

GumcioBook (Gabrysia) pisze...

Zachęciłaś mnie :)

Larysa pisze...

Uhuhu...piękna ocena, piękna recenzja tylko czytać :)

Miłośniczka Książek pisze...

mimo że wyrosłam z młodzieżówek dawno temu, bardzo chętnie po nie sięgam, jeśli są warte uwagi :) a ta wydaje się być ciekawa :)
pozdrawiam!

Hanna pisze...

Dobrze, że jest kilka wątków, to przyciąga czytelników :) Chętnie zapoznam się z tą książką!

Unknown pisze...

Takie połączenia lubię!

Weronika pisze...

Od amerykańskich młodzieżówek trzymam się z daleka, jednak do rodzimych czuję jakiś sentyment i z przyjemnością po nie sięgam w gorsze dni...

ania pisze...

Zapowiada się bardzo ciekawie:)

Tirindeth pisze...

Brzmi nieźle ;)

Unknown pisze...

Świetna recenzja! A po książkę chętnie sięgnę, ponieważ zdecydowanie mnie do niej zachęciłaś ;)

natula pisze...

Książka być może niekoniecznie dla mnie, ale grono moich sympatycznych siostrzeńców na pewno przygarnęło by tę pozycję :)

scorpius pisze...

Świetna recenzja, niestety nadal nie mam ochoty na książkę ;(

Irytacja pisze...

Ou, wysoko oceniłaś, więc jeżeli będzie okazja to skorzystam. :)

Anna pisze...

Idealna książka dla mnie. Może sięgnę w wakacje.

Prześlij komentarz