poniedziałek, 28 maja 2012

028."Córka Krwawych" Anna Bishop

Źródło
"Córka Krwawych" to pierwszy tom "Trylogii czarnych kamieni" Anny Bishop. Autorka znana jest głównie z trylogii, z którą ja właśnie rozpoczęłam przygodę. Czy świat Czarnych Kamieni zafascynował mnie na tyle, abym chciała do niego powrócić?

Witajcie w świecie, w którym to kobiety rządzą, a mężczyźni tylko im służą. Największą władzę sprawuje piękna i okrutna Dorothea. Dopóki nie pojawia się Ona - Czarownica z czarnym kamieniem. Niestety jest ona małą dziewczynką podatną na wpływy. Z czym lub z kim będzie musiała się zmierzyć i jak wpłynie to na pozornie zorganizowanych Krwawych?

Fabuła jest naprawdę nietuzinkowa, a to głównie za sprawą świata, w którym liczą się tylko kobiety. Fragmenty mówiące o tym jak taki świat jest zorganizowany były ogromnie ciekawe, a pozostałe przy tych wydawały się zwyczajne, a czasem nawet nudnawe. Jeśli chodzi o wątki to było ich zdecydowanie zbyt dużo, co utrudniało odnalezienie się w świecie przedstawionym przez autorkę. Zwroty akcji pojawiały się rzadko, ale autorka wynagrodziła nam to pełnym napięcia zakończeniem.

Styl pisania autorki bardzo mi się spodobał. Autorka doskonale wie, kiedy dialogi i opisy są zbyt długie, a co za tym idzie nudnawe i stara się tego wystrzegać, co nie znaczy niestety, że w ogóle nie ma długich i nudnych epizodów. Pani Bishop mogę zarzucić jeszcze to, że niektóre miejsca czy osoby opisuje zbyt ogólnie, co sprawia, że zaczynają nam się mylić, co wywołuje jeszcze większy zamęt.

Bohaterów książki jest bardzo wielu, ale niestety wszyscy z nich są albo czarni albo biali. Autorka zapomniała o wielu odcieniach szarości między nimi. Bohaterom mogę również zarzucić to, że zachowują się nieprawdopodobnie tzn. wszystkie kobiety są okrutne, a wszyscy mężczyźni czekają z niecierpliwością na Czarownicę, której będą mogli służyć. Jasne przynajmniej dla mnie, jest, że od każdej reguły istnieją wyjątki, ale autorka po stworzeniu jakiegoś schematu kurczowo się go trzymała.

"Córka Krwawych" to w gruncie rzeczy bardzo dobra książka. Czyta się ją jednym tchem, a w przerwach między czytaniem cały czas się o niej myśli. Idealna dla czytelników lubiących zastanawiać się, co by było gdyby... Zmusza do refleksji, a po przeczytaniu długo się jeszcze o niej myśli. Z pewnością sięgnę po kolejne tomy tej serii.

Ocena:
7/10

27 komentarzy:

Waniliowe Czytadła pisze...

Piękna okładka. A i Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła! Sprawdzę w bibliotece:)

Basia pisze...

Oo, bardzo ciekawa książka ;) Ciekawe, czy jest w mojej bibliotece.. ;)

Jul pisze...

Nie czytałam tej trylogii i jakoś mnie do niej nie ciągnie.;D

Miłośniczka Książek pisze...

w przyszłości pewnie sięgnę :)
ostatnio coraz więcej serii wychodzi i potem nie wiadomo, gdzie to wszystko stawiać ;p

Karolka pisze...

Jeśli będę miała okazję to czemu nie ;) Bardzo fajna recenzja :)

Floss pisze...

Od dłuższego czasu mam całą serie w planie. :)

Hanna pisze...

Zatem udaję się na poszukiwania tej książki :)

MalaEmily pisze...

Ostatnio mam wrażenie, że same trylogie spotykam:D heh
a co do kiażki to bardzo chętnie po nią sięgnę:)

Little D. pisze...

"Witajcie w świecie, w którym to kobiety rządzą, a mężczyźni tylko im służą. " Po prostu MUSZĘ przeczytać tę książkę ;)
Pozdrawiam!

itsmeakame pisze...

Okładka bardzo zachęca ;)

scorpius pisze...

Pozastanawiam się :)

Tirindeth pisze...

Niestety nie dla mnie ;(

Unknown pisze...

Ciekawa;)

Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) pisze...

Książka raczej nie dla mnie, więc odpuszczę ją sobie.

Nevermore pisze...

Twój komentarz najlepiej opisuje moje uczucia, więc się pod niego podłączę:P

Zapraszam do siebie na konkurs:
http://betterversionofthetruth.blogspot.com/

patrycja pisze...

Zapraszam:
http://udebulduzur.blogspot.com/2012/05/sow-kilka-i-tagowa-zabawa.html

Gosiarella pisze...

Przyznam, że taki świat wydaje się kuszący. Z pewnością się za nią wezmę :)

Querida pisze...

Podkradłam tę serię przyjaciółce i niedługo zabieram się za lekturę. :)

Agata pisze...

Już od dawna chcę przeczytać tę książkę, koniecznie :)

Wioleta Sadowska pisze...

Nie słyszałam o tej serii ale wydaje się być ciekawa :)

Unknown pisze...

Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią ;)

GumcioBook (Gabrysia) pisze...

Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy ją kupić, po twojej recenzji na pewno to zrobię:D

Cathleen Sural pisze...

Podoba mi się fabuła tej książki, szkoda tylko że bohaterowie są tak podzieleni i skrajnie różni. Myślę, że jednak rozejrzę się za tą trylogią :)

Meg Sheti pisze...

Muszę się w końcu wziąć za twórczość tej pani :D

Miqa pisze...

Muszę się wziąc za czytanie książek tej utorki. Jeszcze są przede mną.

Karolina Kurando pisze...

O tej autorce słyszałam naprawdę wiele, jednak wciąż mi z nią nie po drodze. Ale kiedyż na pewno nawiążemy znajomość, co do tego, wątpliwości nie mam :).

Vicky pisze...

Moim zdaniem cała seria jest rewelacyjna, aczkolwiek autorka ciągle powtarza pewne schematy ;)

Prześlij komentarz