sobota, 5 maja 2012

025."Ostatnia z Dzikich" i "Głos bogów" Trudi Canavan

Źródło
"Ostatnia z dzikich" i "Głos bogów" to drugi i trzeci tom trylogii "Era Pięciorga" Trudi Canavan. Autorka zadebiutowała "Trylogią Czarnego Maga", którą to serię szczerze uwielbiam. Czy drugi i trzeci tom "Ery Pięciorga" oczaruje mnie tak samo mocno jak pierwszy?

Po raz kolejny główną bohaterką jest Auraya, a fabułą jej kolejne przygody. Po wojnie Auraya nie może uwolnić się od koszmarów, w których trupy zarzucają jej winę za swoją śmierć. W wolnych chwilach rozpamiętuje swój romans z Leiardem, który zniknął po wojnie i nikt go od tamtej pory nie widział. Pentadrianie wybierają nowego przywódce, a bogowie szykują kolejne wyzwanie dla Aurai. Co stanie się, jeśli ona go nie wykona? Jedno jest pewne - będzie ciekawie.

Fabuła książek kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej części serii - "Kapłance w bieli" i jest niezmiernie interesująca. Wątków w książkach jest bardzo wiele, co niestety muszę uznać za wadę, ponieważ czytelnikowi jest bardzo trudno wszystko zrozumieć. Poza tym takie "przeskakiwanie" z narracji jednego bohatera na drugiego utrudnia czytanie. Zwroty akcji oczywiście występują. Autorka lubi zaskakiwać i doskonale jej to wychodzi.
Źródło

Styl pisania autorki jest nietypowy. Jak już wspominałam autorka używa narracji trzecioosobowej i cały czas zmienia osobę z punktu widzenia, której poznajemy historię. Wywołuje to niezły zamęt. Styl autorki charakteryzuje się również tym, że posługuje się głównie opisami i dialogami. Opisy są ciekawe, choć często zbyt długie. Irytowały mnie również opisy, które nic nie wnosiły do akcji, więc ja jak to ja po prostu je omijałam. Dialogi jak zwykle są realistyczne i przyjemnie się je czyta.

Bohaterów książki jest bardzo wielu. Autorka nie ułatwia nam sprawy, nie przedstawia nam ich, tylko my na podstawie ich zachować musimy ich poznać i sami ocenić, czy są dobrzy czy źli. Wszystkich bohaterów da się polubić, ale ja najbardziej polubiłam Emerahl i to ją będę najmilej wspominać.

"Ostatnia z Dzikich" i "Głos bogów" polecam wszystkim, którzy rozpoczęli już przygodę z serią. Jeśli jednak jesteście fanami autorki to lepiej nie czytajcie, bo będziecie tak samo zawiedzeni jak ja.

Ocena:

  • "Ostatnia z Dzikich" 6/10
  • "Głos bogów" 5/10
***
Bardzo ucieszył mnie fakt, że nie potępiacie mnie za moje słabe kwietniowe wyniki, tylko życzycie mi ich poprawy. Nie chcę was zawieść, dlatego postaram się, aby maj był dużo lepszym miesiącem ;)

14 komentarzy:

Miqa pisze...

Kiepsko :( A szkoda i to wielka.

Jul pisze...

Chyba to nie dla mnie.:/

Nevermore pisze...

Nie jestem fanką autorki, także skorzystam chyba z Twojej rady:P

Miłośniczka Książek pisze...

dla mnie też nie :/

Unknown pisze...

Jakoś nie jestem do tej autorki specjalnie przekonana...

Rosemary pisze...

Dość słabo oceniłaś, mi osobiście bardzo podobała się ta seria :D.

Meg Sheti pisze...

Kilka razy chciałam się już zabrać za coś tej autorki, ale jeszcze nie miałam okazji.

Unknown pisze...

Czytałam jak na razie 1 cz. i szczerze, to mogłaby być lepsza;)

Gosiarella pisze...

Aktualnie jestem na trylogii Czarnego Maga tejże autorki, a jako że stosy ciągle się powiększają nie prędko dotrę do tego cyklu.

scorpius pisze...

Na panią Canavan poluję, ze względu na trylogię Czarnego Maga... Chcę przeczytać :) Ale tą serię, raczej odpuszczę.

Wioleta Sadowska pisze...

Jakoś nie mam ochoty na tą sagę na chwilę obecną.

Książki - inna rzeczywistość pisze...

Kiedyś na pewno przeczytam:)

Tirindeth pisze...

Ehm chyba sobie odpuszczę ;P

Waniliowe Czytadła pisze...

Hej:) zostałaś u mnie otagowana :) zapraszam do książkowej zabawy :) http://waniliowe-czytadla.blogspot.com/2012/05/moj-pierwszy-tag.html

Prześlij komentarz