czwartek, 17 maja 2012

027."Nihal z Krainy Wiatru" Licia Troisi

Źródło
"Nihal z Krainy Wiatru" to pierwszy tom serii "Kroniki Świata Wynurzonego: Licii Troisi. Autorka znana jest głównie ze swoich serii o Świecie Wynurzonym - "Kroniki Świata Wynurzonego", "Wojny Świata Wynurzonego" i "Legendy Świata Wynurzonego". Czy Świat Wynurzony jest aż tak interesujący by pisać o nim tyle książek?

Nihal to młoda dziewczyna, która marzy o zostaniu wojowniczką. Swój cel chce osiągnąć poprzez wstąpienie do Akademii Jeźdźców Smoka, a później zostanie Jeźdźcem Smoka i walka z Tyranem. Nie będzie to jednak łatwe, bo do Akademii przyjmują tylko mężczyzn. Co będzie musiała zrobić, aby udowodnić swoją wartość i spełnić marzenie? To się dopiero okaże.

Fabuła jest typowa dla fantastyki - bohater lub grupa bohaterów walczy ze złem, ale w tej książce w przeciwności do innych bohaterka sama chce walczyć, a nie ja na przykład w Harrym Potterze musi. Mimo tego, że książka jest dość schematyczna to czyta się ją szybko i przyjemnie. Autorka trzyma się tylko kilku wątków, ale za to są one dobrze napisane. Zwroty akcji pojawiają się dość licznie i większość z nich jest naprawdę niesamowita.

Styl pisania autorki jest całkiem zwyczajny. Jej opisy są ciekawe, a dialogi realistyczne, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że mogłyby być dużo lepsze. Podobały mi się fragmenty, w których autorka opisywała przyrodę w sposób poetycki. Czułam się wtedy jakbym tam była. Niestety fragmenty te były nieliczne, czego bardzo żałuję.

Bohaterów powieści jest niewielu, ale autorka wynagradza nam to wspaniałą i złożoną główną bohaterką. Nihal jest dziewczyną, którą jako dziecko każda dziewczynka chciała być. Walczy ze złem, jest dzielna i silna, jest wojowniczką i ma wspaniałego przyjaciela. Ale mimo tego żadna dziewczynka nie zazdrościłaby jej nawiedzających ją co noc koszmarów czy problemów z tym, czy to co robi jest słuszne. Może właśnie, dlatego że jej problemy są realistyczne i pokazują, że nawet silne osoby czasem potrzebują pomocy, bohaterka wydaje się bardzo sympatyczna i nie da się jej nie lubić.

"Nihal z Krainy Wiatru" to bardzo dobra książka. Chętnie nazwałabym ją damską wersją Harry'ego Pottera, ale wiem jak takie porównania szkodzą książce, więc się powstrzymam. Mimo tego polecam tą książkę wszystkim miłośnikom fantastyki.

Ocena:
8/10

16 komentarzy:

Little D. pisze...

Przeczytałam i również polecam ją serdecznie wszystkim!

Meg Sheti pisze...

Łaaaaa, me gusta okładka :D I fantastyka! A ja uwielbiam fantastykę :D

Jul pisze...

Nie czytałam tej serii, ale mnie kusi.;D

Karolka pisze...

Ciekawa propozycja, więc jak tylko będę miała okazję to skorzystam :D

itsmeakame pisze...

Wydaje mi się że widziałam w empiku. Pozdrawiam;)

Unknown pisze...

Hmm, interesująco brzmi:) Dopiszę do listy książek, choć pewnie uda mi się przeczytać dopiero w wakacje;D

scorpius pisze...

Może kiedyś, kto wie ;)

Sophie di Angelo pisze...

Wszyscy ostatnio to czytają. :< Muszę w końcu się zabrać. ^^

Miłośniczka Książek pisze...

może kiedyś dam się skusić :)

Gosiarella pisze...

Pierwsza częśc! Pierwsza! Muszę ją miec, bo mam kolejne, a chciałabym ją od początku poznac ;)

Miqa pisze...

Brzmi zachęcająco :)

Hanna pisze...

Będę mieć tę książkę na celowniku ;)

Unknown pisze...

Na książki o Świecie Wynurzonym szykuję się już od dłuższego czasu, ale niestety nie po drodze mi do nich...

Wioleta Sadowska pisze...

Ciekawa książka. Warto zajrzeć.

Weronika pisze...

Mam w planach książki z tej serii.

ania pisze...

Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się przeczytać ta serię ;)

Prześlij komentarz