sobota, 13 października 2012

061."Gra" Krystyna Kuhn

Źródło
Ostatnio zrobiłam sobie wspaniały prezent - poszłam do biblioteki bez przygotowanej listy książek do wypożyczenia. Już dawno nie czułam się tak zrelaksowana jak wtedy, kiedy 40 minut spędziłam między tymi kilkoma regałami z tysiącami książek. Efektem tego małego szaleństwa jest m.in. wypożyczenie pierwszego tomu serii "Dolina" Krystyny Kuhn. Autorka nie była mi wcześniej znana, ale udało mi się dowiedzieć, że napisała ona kilka bestsellerowych thrillerów. 

College w Grace to elitarna uczelnia położona w Górach Skalistych. Jej uczniami są jednostki wybitnie uzdolnione. Rozpoczyna się kolejny rok szkolny, a wraz z nim do Grace przybywa Julia i Robert - bardzo nietypowe i bardzo zdolne rodzeństwo. Niestety już od samego początku nic nie idzie zgodnie z planem. U dwójki nowych studentów Grace wzbudza niepokój, a oni sami stają się obiektem kpin i spekulacji. Gdyby tylko to były ich jedyne problemy  ale niestety dochodzą jeszcze te nie z tego świata. 

Na początku uważałam, że książka ta jest kolejną, zwyczajną młodzieżówką. Wyobraźcie więc sobie moje zdziwienie, kiedy okazało się, że powieść ta bardziej przypomina thriller. Ciekawa fabuła, szybka akcja i niesamowite zwroty akcji - to tylko nieliczne zalety tej książki.

Od pierwszej strony widzimy, że autorka nie jest debiutantką. Potrafi tworzyć doskonały klimat za pomocą licznych, bardzo obrazowych opisów. Dialogi zaś są ciekawa i nie brakuje im realizmu. Niestety nie obyło się także bez wad - cała książka jest pisana bardzo chaotycznie przez co jej czytanie nie sprawia tak wielkiej przyjemności jak mogłoby. Przeszkadzał mi także młodzieżowy styl tego utworu. Zdaję sobie sprawę, że młodzież używa takich zdań jak "Tylko nie narób ze strachu w spodnie", ale uważam, że umieszczanie takich zdań w książkach jest co najmniej nie na miejscu.

Bohaterowie "Gry" są bardzo nietypowi i tajemniczy - dwie cechy, które uwielbiam u książkowych postaci. Są także realistyczni, chociaż ich niektóre zachowania na pewno nie znalazłyby odzwierciedlenia w świecie rzeczywistym. Myślę, że najlepszym potwierdzeniem ich realizmu będzie to jak bardzo irytowała mnie rozgadana Debbie i to jak bardzo intrygowała mnie Katie. Oczywiście męscy bohaterowie także byli bardzo dobrze wykreowani.

"Gra" to bardzo przyjemna lektura, ale mówiąc szczerze oczekiwałam po niej czegoś więcej. Dostałam bardzo emocjonującą książkę, ale niestety miała wiele wad, które ciężko jest mi autorce wybaczyć. Z pewnością sięgnę po drugi tom tej serii, bo przyznam, że autorka wzbudziła moje zainteresowanie. Poza tym mam nadzieję na choć niewielki progres.

Ocena:
4/10

10 komentarzy:

Irena Bujak pisze...

Jak ja dawno nic nie czytałam o niej... Swego czasu chciałam ją bardzo przeczytać, ale teraz ten zapał mi minął... ;)

Nevermore pisze...

Czytając recenzje myślałam, że ocenisz ją wysoko... Ba! Nawet udało Ci się nie zachęcić, a tu na końcu taki bum i 4/10:)

natula pisze...

Spotkałam się z różnymi opiniami na temat tej książki i niestety nie mam do niej przekonania :/

Monika Gagat (Autorka) pisze...

Raczej nie przeczytam..

Tirindeth pisze...

No nie, nie planowałam i nie planuję także i teraz, Twoja opinia utwierdza mnie w przekonaniu, że szkoda czasu na tę lekturę ;)

Nanami pisze...

Mówiąc szczerze to do treści i bohaterów naprawdę nie mam zastrzeżeń, ale ten młodzieżowy język i chaotyczność całej książki sprawiła, że po prostu nie mogłam jej inaczej ocenić. Jeśli komuś te dwie rzeczy nie przeszkadzają to myślę, że książka mogłaby się takiej osobie spodobać. Zresztą sama możesz spróbować i się przekonać ;)

Miłośniczka Książek pisze...

No to cóż... szkoda, mówię pass.

Larysa pisze...

Ja bardzo miło wspominam.

Unknown pisze...

Ja tym razem spasuję. Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

No cóż, chyba się nie zdziwisz, jak i ja dołączę do listy osób, które po książkę tę nie sięgną.

Prześlij komentarz